Mobil handel

 

Hvorfor du bør vurdere mobilhandel?

Mobile enheter er ikke lenger bare en trend eller en mulighet. De har blitt den nye standarden. Flere og flere folk surfer på nettet på farten. Ifølge estimater vil det i løpet av 2013 være rundt 1,4 milliarder smartphone-brukere over hele verden. (Kilde: ABI Research).

Med ambisjoner om å hjelpe deg med å kvantifisere merverdien av hva mobiler kan tilføre din virksomhet, lanserte Google i april 2013 et verktøy som måler deres andel av telefonkjøp, for informasjon om butikker, for apps og i form av bruk på tvers av enheter. Klikk her for å bruke verktøyet og beregne verdien av hva de mobile enhetene kan føre til virksomheten din.

Mobile enheter og multikanaler

Mobile enheter har blitt essensielle i dagens raskt voksende multikanalmiljø. 90 % av alle smartphone-kjøpere benytter sine telefoner for informasjonssøking og liknende aktiviteter. 8 av 10 kunder benytter og sine telefoner til kjøp i butikk. (Kilde: Google Shopper Marketing Agency Council & M/A/R/C Research, “How Mobile Is Transforming the Shopping Experience in Stores,” april 2013). I og med at mobiler er blitt en naturlig del i dine kunders handleopplevelse på tvers av kanaler, er verdien av mobil for ditt varemerkes sammenlagte salgskanal mye større enn hva som synes av bare avkastningen på investeringen (ROI).

Ettersom kundene i økende grad bruker sine mobile enheter for daglig surfing og shopping, er det viktig at nettstedet ditt er mobil-kompatibelt. Det er viktig at du er der kundene er!

Hvordan kan Vaimo hjelpe deg?

Vi gir funksjonsrike m-handelsløsninger basert på Magentos mobilvennlige plattform, som er spesielt designet for å gi kundene en ekstra god opplevelse. Du beholder full kontroll over både innhold og presentasjon av websiden din, samt over nettkanalens funksjonalitet. Vi kan hjelpe deg å vurdere din nåværende mobiltilganger og hjelpe deg å finne og iverksette “cutting edge”-strategier og løsninger som dagens kunder krever, basert på kundenes preferanser og de mobile enhetene de bruker for kontakt med din butikk.

Vi hjelper deg ved hjelp av markedets beste metoder å definiere din ”mobile kjøreplan”, basert på hvor din butikk befinner seg i øyeblikket og hva dere vil oppnå under en viss tidsperiode med et visst budsjett. Vi har ekspertkunnskap for å utvikle mobiltilpassede nettsider, mobilapper og websider med tilpasset design. Avhengig av dine behov og mål for kundenes mobile kjøpsopplevelse, kan vi anbefale ulike retninger videre. Vår mest populære og mest anbefalte metode for å utvikle et mobilvennlig nettsted er å implementere et responsivt tema. Kontakt oss for hvordan vi kan hjelpe deg å sette sammen og gjennomføre en fremgangsrik mobilstrategi for ditt selskap.

Responsivt design

Internett blir mer og mer komplekst, så behovet for å gi en god surfeopplevelse for et voksende marked av smarttelefon- og tablet-brukere har aldri vært større. Vi har allerede kommet til et punkt hvor det er vanskelig å holde seg oppdatert på den tilsynelatende endeløse rekken av nye skjermoppløsninger og enheter. For de fleste nettsteder ville det være en upraktisk og dyr løsning å lage en ny versjon for hver ny enhet, selv om du har spesialisert deg på de mest populære modellene. Vi anbefaler at du bruker responsive design løsninger. Gjennom responsivt webdesign kommer din nettbutikk å gjenkjenne og tilpasse seg grensesnittet på din kundes enhet, uansett hva denne anvender. Fleksible bilder, flyttbare rasterpunkter og media queries benyttes for å få layouten perfekt. Responsiv webbdesign har blitt den mest populære og smarteste måten å optimalisere mobiler og anbefales av Google som den beste varianten for utvikling av nettsteder. I tillegg får du enda bedre rangering i søkemotorene.

Idéen er å få ditt nettsted til se ut og oppføre seg så mye som mulig som de naturlige (native) appene som ble laget for de mobile enhetene. Hvis brukeren, for eksempel ved å følge en lenke i en e-post til din nettside fra en mobil enhet, må han eller hun få minst den samme brukeropplevelsen som fra en stasjonær enhet. Responsiv design kan ikke erstatte behovet for mobile nettbutikker, smarttelefon og nettbrett i nær fremtid, men det gir en rekke fordeler i form av lavere totale vedlikeholdskostnader for nettstedet samt fordeler med søkemotoroptimalisering. Det gjør det mulig å bygge en side og håndtere innholdet og en produktkatalog som kan nå brukerne på et bredt utvalg av enheter. Klikk her for å lese om fremgangene ved lanseringen av Björn Borg responsive nettsted.

Kunder som har responsivt design